دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

فیلم | پولی شدن کیسه های پلاستیکی در ترکیه و تأثیر آن در کاهش مصرف + تصمیمات انجمن پلاستیک ترکیه
با شروع انجام طرح پولی شدن کیسه های پلاستیکی در فروشگاه‌ها، مصرف کیسه‌های پلاستیکی حدود ۷۰ درصد کاهش پیدا می‌کند، به‌گونه‌ای که میزان مصرف سالیانه هر شخص در ترکیه از ۴۴۰ عدد کیسه پلاستیکی در سال ۲۰۱۸، به ۹۰ کیسه پلاستیک در سال ۲۰۱۹ و ۴۰ عدد کیسه پلاستیکی در سال ۲۰۲۵ کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از گروه ترجمه طب پلاستیک، شرکت‌های فعال در زمینه صنعت پلاستیک در کشور ترکیه با هدف تحقیق توسعه و آموزش گرد هم آمدند تا تأثیرات طرح پولی شدن کیسه‌های پلاستیکی در صنعت پلاستیک را در کوتاه مدت و بلند مدت مورد بررسی قرار دهند و راه‌حل‌های احتمالی را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

در ابتدای این این جلسه که برای تولیدکنندگان صنعت پلاستیک ترکیه بسیار حائر اهمیت بود، آقای یاغوز اروغلی رئیس انجمن پلاستیک ترکیه (پاگو Pagev) سخنرانی کرد.

همچنین در این جلسه در خصوص خط مشی و زمان اعمال قانون پولی‌شدن کیسه‌های پلاستیکی صحبت شد و به منظور کمک به تولیدکنندگان کیسه‌های پلاستیکی درخواست تشکیل انجمن مخالف این طرح نیز ارائه شد.
رئیس انجمن پلاستیک ترکیه (پاگو) درخصوص بهبود صنعت پلاستیک ترکیه که حدود 250 هزار نفر در زمینه این صنعت شاغل هستند و سالانه حدود ۳۰۰ هزار تن محصول تولید می‌کنند با اشاره به تصمیماتی که باید گرفته شود گفت: این جلسه برای بررسی این طرح بسیار مهم ست چراکه در خصوص چگونگی اجرای این طرح باید با واحدهای تولید هماهنگی صورت می‌گرفت. البته در گذشته این طرح در کشور‌های دیگر با در نظر گرفتم شرایط تولیدکنندگان، مصرف‌کنندگان و محیط زیست اجرایی شده است و هدف ما نیز از برگزاری این جلسه، توجه بیشتر به بخش‌های تولیدی است تا در آینده دچار مشکلات نشویم، چراکه صنعت پلاستیک در اقتصاد ترکیه بسیار حائز اهمیت است و حدود ۱۲ میلیارد دلار از ۳۷ میلیارد دلار تولید صنعت پلاستیک صادر می‌شود و حدود ۱۱ هزار شرکت در این زمینه فعال هستند.

یکی از موضوعات مهمی که مطرح شد حجم وسیع کیسه‌های پلاستیکی تولید شده پیش از اجرای این طرح بود که هنوز در انبارهای عرضه‌کنندگان انبار شده است.

مدیر انجمن پسماندهای بسته بندی گفت:‌ «ما نمی‌خواهیم این طرح را برای همه کیسه‌های پلاستیکی اجرایی کنیم و معتقدیم که این طرح باید تنها برای کیسه‌های پلاستیک با ضخامت ۱۵ تا ۵۰ میکرون انجام شود و لزومی برای اجرای این طرح برای کیسه‌های بالاتر از ۵۰ میکرون که قابلیت استفاده بیش از یکبار را دارد و میزان مصرف آن نیز پایین است وجود ندارد؛ ما با اجرای این طرح مشکلات را کاهش می‌دهیم و به هدف اصلی که کاهش تولید است، نزدیک می‌شویم.

با آغاز اجرای این طرح، مصرف کیسه‌های پلاستیکی حدود ۷۰ درصد کاهش می‌کند، به‌گونه‌ای که میزان مصرف سالیانه هر شخص در ترکیه از ۴۴۰ عدد کیسه پلاستیکی در سال ۲۰۱۸، به ۹۰ کیسه پلاستیک در سال ۲۰۱۹ و ۴۰ عدد کیسه پلاستیکی در سال ۲۰۲۵ کاهش پیدا می‌کند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه
Goldman سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
والا برای هر خرید اگر کیسه کاغذی میزاشتن ازمون پول میگرفتن ارسال پاسخ
فرهاد شنبه ۲۹ دى ۱۳۹۷
مقاله اشغالی بود ارسال پاسخ

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟